5 Cara Pelik Ini Berkesan Untuk Turunkan Berat Badan!

50259
0
SHARE

Mempunyai bentuk badan yang langsing menjadi idaman setiap wanita. Tapi bukan mudah untuk turunkan berat badan dan perlu berusaha keras.

Selain menjaga pemakanan, bersukan adalah salah satu cara berkesan untuk turunkan berat badan.

Advertisement

Sebenarnya ada cara mudah untuk turunkan berat badan, tapi mungkin pelik bila kita dengar.

Nak tahu? Ini antara 5 cara pelik untuk turunkan berat badan, tetapi sebenarnya memang berkesan!

1. JANGAN duduk di bahagian tengah meja makan

10

Bila ada jamuan je, elakkan duduk di bahagian tengah, duduk di bahagian hujung. Makanan akan terhidang di bahagian tengah. Kalau ikut nafsu, mesti semua kita nak bedal. Bila duduk hujung lebih selamat sebab nak ambil makanan pun jauh.


2. Baca majalah kesihatan

795407_sad-food-eating-reading-magazine-read-fran-the-nanny-fran-drescher-fran-fine

Baca majalah kesihatan boleh kurus? Macam-mana tu? Bila kita baca majalah kesihatan, kita akan lebih prihatin dengan kesihatan Kita akan cenderung untuk ambil makanan yang sihat dan jauhkan diri dari makanan yang menggemukkan!


3. Kurangkan menonton TV

love15

Mesti ramai yang suka makan sambil tengok TV? Tanpa kita sedar, kita makan lebih banyak semasa menonton TV. Lagi satu, kurangkan menonton TV kerana kita mudah terliur dengan iklan makanan yang disiarkan.


4. Gunakan pinggan kecil

Food

Kajian mendapati, makan guna pinggan yang kecil mengurangkan pengambilan kalori harian anda. Lagi besar pinggan yang anda guna, lebih besar kalori yang akan masuk dalam tubuh anda. Pasti ramai dah cuba cara ni kan! Berkesan ke??


5.Tidur di bilik yang sejuk

tumblr_inline_npf63zmLXt1t2ul8e_540

Kajian mendapati, suhu sejuk membantu menurunkan berat badan kerana ia mempercepatkan metabolisme tubuh. Ia juga membuatkan tubuh membakar lebih banyak kalori. Tapi jangan sampai terkena selesema pulak sebab terlalu sejuk sangat!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here