KAJIAN: Orang Yang Suka Selfie Sebenarnya Sunyi & Ingin Perhatian

11060
3
SHARE

Sekarang ni pergi mana-mana je semua orang sibuk berselfie. Tengah makan pun nak selfie.

Kalau boleh nak bagi tahu dekat orang sekeliling apa yang kita lakukan, di mana kita berada dan dengan siapa kita bersama.Kadang-kadang, benda biasa pun nak tunjuk dekat orang.

Haa..nampak macam normal je kan. Tapi mereka yang suka sangat berselfie ni ada sebenarnya ada masalah psikologi.

Serius ke ni..

gotta-take-a-selfie

Ini bukan rekaan okay! Ia berdasarkan kajian yang dilakukan oleh National Institute of Development Administarion, Bangkok.

Kajian itu menunjukkan, orang yang suka selfie ni adalah mereka yang kesunyian. Pakar penyelidik, Dr. Peerayuth Charoensukmongkol telah melakukan beberapa penelitian dan mewawancara beratus pelajarnya.

Ternyata kaum perempuan lebih suka mengambil gambar selfie dan memuat naik di sosial media untuk dapatkan perhatian.

Sumber

3 COMMENTS

  1. Orang yg berprasangka begitu sebenarnya suka menyibok hal orang n sama dgn orang yg suka berselfie x kacau orang n x sibok hal oranglain..

  2. Eh fakta ner nie? sy x rasa begitu pun…wakaka atau yang wat fakta nie merasakan sunyi tu sebab mengeluarkan fakta yang tak benar supaya dia dapat menrik perhatian ramai..wakakaka

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here